söndag, januari 28, 2007

Vecka 4 - 5 pass - 60 km

Det har fungerar riktigt bra med träningen nu i slutet på veckan. I fredags blev det en sen hemkomst efter arbetet. Men det blev ett pass ändå. Tanken var att det skulle gå lugnt. Med tanke på att det ändå var relativt kallt ute. Det blev inte så den här gången heller. 10 km (43.13.60). Och det med inte allt för pigga ben och piggt huvud.

I lördags fick jag sällskap av bror. På veckans långpass. Det blev 16 km (1.11.49.59) i vintersolen. Och plötsligt kändes benen riktigt riktigt lätta. Foten kändes utmärkt första 14 km. Sedan började en lätt ömhet komma.

Idag var det sista passet. Och det blev 10km (44.05.53). Återigen skulle det bli ett lugnt pass.

Jag verkar ha väldigt svårt att hålla ner farten på mina pass. Funderade på att börja köra några pass utan att ha med mig klockan. Men kom fram till att det antagligen inte skulle bli någon skillnad. Men om foten inte ska bli sämre så är det nog på tiden att skruva ner farten på några av nästa veckas pass.

Det blev i alla fall de uppsatta 60 km på veckans 5 pass. Nästa vecka är det nya mål. 65 km. Alltså inte speciellt stor mängdökning. Men 6 pass. Nu ska jag vänja mig lite vid fler pass, men med lite kortare distanser.
"Det är vart jag vill komma och förmågan att lägga ner det som krävs som är viktigt för att nå sina mål…. Inte talangen i sig…"

Inga kommentarer: