tisdag, januari 02, 2007

Frostbeklädda skogsvägar

Det var lite kallare idag. Så för första gången på ett tag användes mössan. Föredrar annars att springa i keps. Det var frost ute och det gjorde skogsvägarna lite hårdare än tidigare. Lerpölar hade frusit till lite.

Höjde distanen lite idag och det blev 7 km. (31.30.65). Och det kändes mycket bättre än på länge. Visserligen fortfarande lite orytmiska lösteg och svårt att ha en normal farthållning. Men det är sånt som löser sig allt eftersom.

Vaden kändes lite stel på morgonen. Och även de första 3' av passet. Sedan släppte det och jag kände inte av det någonting resten av passet. Foten kändes mycket bättre än igår. Ömmade till lite något enstaka steg, men mer än så var det inte.

Det blev en lite snabbare avslutning. Lite tävling mot klockan. Jag har olika platser på alla rundor jag brukar köra, där jag vet vad jag ska ha för tid för att få en viss sluttid. Det är väl någon slags skada man får när man kör samma rundor hela tiden.

Inga kommentarer: