onsdag, januari 03, 2007

Tredje raka

Fick lite sällskap på passet idag. Brorsan hängde på och kommer igång nu efter lite segare träning och mycket arbete.
Det blev 7,5 km (33.26.24). Och det kändes lite segt mot slutet. Kanske var det för att det var tredje passet i rad, och jag är inte riktigt van vid det ännu. Eller så berodde det på att jag arbetat hela dagen. Det tar lite på krafterna det också.

Kyligt i luften. -1 stod det på termometern. Kändes som att det skulle vara kallare. Men underställ, t-shirt och vindjackan höll den värsta kylan borta. Utanför kroppen.

Vaden var fortfarande lite stel första minuterna. Och foten kändes väl lika som igår. Varken bättre eller sämre.
Än så länge inga vilodagar alltså det här året. År 2007. Det börjar bra. Det ska bli ett jävligt bra träningsår. Så fort jag kommer upp på de där vanliga distanserna. Där det korta passen ligger på 12-14km. Och där 22km känns lätt.

I morgon blir det däremot en vilodag. Den förtjänar jag. Kanske. Den måste jag ta med tanke på foten och vaden. Inte köra på för mycket förfort. Ni vet, de där vanliga orden man får höra.
I morgon blir det Hovet i stället. Djurgården - Skellefteå. Ett utsålt Hov.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snajsig blogg!! /TriathlonLarsson