torsdag, januari 11, 2007

Samvetespizza

Jag hade planerat att köra ett pass idag. Men fick en inbokad träff hos kung George med två vänner. För att inta en delikat pizza. Och eftersom allas tider inte riktigt gick ihop så blev det att träffas lite senare. Alltså fanns det ingen tid för ett träningpass.

Pizzan satt där den skulle. Men samtidigt växte det dåliga samvetet fram. Pizza? Kom igen! Hur nyttigt är det? Det kan man inte hålla på att trycka i sig hur som helst.
Så jag åkte hem efteråt. Drog på mig träningskläderna och stack ut. För att förbränna en del av pizzan i alla fall. Och för att behålla den där rytmen i träningsveckorna som är så helvetes viktig.

Det blev samma runda som igår. Den där korta 6 km rundan. Idag gick den på is och snö. Slasket hade frusit till lite på kvällen och vägarna var lite svårsprugna. Samtidigt föll snöblandat regn från himmlen. Men tidsmässigt gick det 50'' snabbare än igår. Det är bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tror du samvetet piskade dig till en snabbare tid?
Jag får ingen rytm när det är halt ute.

Anonym sa...

Jag har aldrig någon rytm. Fast jag försöker tänka: Fell the rhythm, feel the rhyme get on up, it's Bobsleigh time! Cool Runnnings!

Glenn sa...

Mr T >> Inte jag heller. Det är lite kluriga pass när halkan är framme.

Cecilia >> Ha ha. Everytime i meet a pretty girl i say: einz, zwei, drei and try to push her down some ice ;-)