lördag, januari 13, 2007

Vecka 2 - 45 km - 5 pass

Summerar veckan redan idag. Det blev som planerat. Fem pass och 45 km. Jag tar en vilodag i morgon. Vill inte stressa på för mycket. Foten kändes lite lite igår så det är onödigt att ta några risker.
Fick äntligen lite sällskap på passet idag. Har varit lite tungt i veckan att komma ut själv och köra. Även om jag till slut har gjort det. Idag blev det sällskap av bror. 13 km (57.41.87) körde vi.

Tänkte att det skulle vara lite mindre folk i skogen. Nu när det är lördag förmiddag. Men så var det inte. Dessutom var det väldigt blött. Så efter 7 km kom vi ut ur skogen igen och körde de sista 6 km på asfaltsvägar. Blåste en del. Så på en del bitar tog det emot ordentligt.
Farten var inte den bästa idag. Men för mig kändes det som att det viktigaste är distansen just nu. Att få prova på ett lite längre pass, jämfört med tidigare veckor. Och det kändes positivt.

Nu blir det som sagt lite vila. Och det är väl lika bra det. I morgon. Och sedan på måndag, då jag ska närvara på idrottsgalan. Nästa vecka blir höjningen inte lika mycket. Men över 50 km ska jag. På fem pass.

Inga kommentarer: