fredag, januari 05, 2007

Den med listan

Ny dag. Nytt pass. Det börjar kännas bättre nu. På alla sätt och vis. Benen. Lungorna. Psyket.
Fortsätter på 7 km rundorna. Ökar inte mer nu. Inte fören nästa vecka.
Idag blev det sköna 7 km (31.18.91). Jag hann med att köra skogsvarvet innan det sista ljuset försvann från himmlen.

Efter halva varvet, den lätta halvan. Kändes det riktigt bra. Nästintill oberörd. Två rådjur kom ut ur skogen. Stannade precis innan vägen. De såg avvaktande på mig och föjlde varje steg jag tog. Tills jag hade passerat. Då gick de lugnt vidare.

Vaden och foten kändes bra idag. Känns väldigt positivt. Funderar mest på om det ska bli ett pass på söndag också. Eller bara lördag. Fem eller sex dagars vecka. Jag vill inte stressa på för snabbt med träningen. Samtidigt har jag inte mycket tid kvar att spela på.

----------------------------------------------------------------------------------

Det har tagits fram en lista på 2006 års bästa löpare i Sverige. Allt mellan 800m och marathon. Att Mustafa ska ligga etta är det inget tal om. Men jag skulle vilja se Joel Bodén högre upp. Han har verkligen imponerat. Och håller han sig skadefri i vinter, blir han riktigt intressant att se nästa säsong.

2. Henrik Skoog
3. Ida Nilsson
4. Rizak Dirshe
5. Mattias Claesson
6. Christin Johansson
7. Anna Rahm
8. Joel Bodén
9. Said Regragui
10. Erik Sjöqvist

Listan med motiveringar och dessa 10 löpares årssammanfattningar hittar ni här: Bannister

Inga kommentarer: