måndag, januari 08, 2007

Regnet faller

Regent föll från himmlen idag. Men sånt stoppar inte mig. Jag brukar oftast tycka om att köra i regn. Framför allt på sommaren. Det är skönt. Samtidigt, får man en slags känsla som är positiv. Man känner sig lite bättre än alla de där motionärerna som håller sig inne så fort en regndroppe faller. Alltså kommer man ett steg närmare den där seriösheten, där man en gång var.

Ny vecka. Och det blev en höjning på en gång. 10 km (45.47.93). Avslutade sista km på 4.16.99. Pigga ben.
Fick i mig en liten potion med pasta och carbonarasås vid lunch tid i dag. Men är rätt van att träna med lite mat i magen. Så orken brukar kunan finans där ändå. Orken tog inte slut i dag heller. Förra veckan blev det tungt vid 25' ungefär. Idag blev det aldrig tugnt.

Nu vill jag bara sova. Och köra igång med nästa pass. Hoppas att foten blir riktigt bra. Funderar på att införskaffa nya skor. De jag har nu är relativt nya. Men någon känsla jag har är att de påverkar min fot negativt. Det var ändå när de skorna var nya, jag började få problem med foten.

Inga kommentarer: