tisdag, januari 23, 2007

Slut på energi

Lite fisk. En potatis och några ärtor. Det är all mat jag fått i mig idag. Och tanken var att köra 16km på det. Jag kom ut i minusgraderna. Men det var inte så kallt som jag var rädd för.
Tänkte ta det lugnt. Riktigt lugnt. Både för att det var hyfsat långt. Och för att inte skada några luftrör.

Men efter en dryg km tog försvann all energi. Det kändes att något inte stod rätt till. Samtidigt var vägarna väldigt svårsprugna. Snömodd överallt och ett evigt halkande.
Men jag fortsatte. Och efter 3 km började kallsvettningarna. Vid 5 km började det bli lite ostadiga ben. Och efter 10 km (48.16.29) stannade jag och gick in och tryckte i mig några chokladbitar.

Det gick helt enkelt inte idag. Och kanske var det lika bra med tanke på det eventuella intervallpasset i morgon. Årets första. Men absolut inte sista. Tusingar står som vanligt på schemat. Tusingar med 1' vila. Om det inte blir allt för många miusgrader.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför äta så lite?

Glenn sa...

Det var bara en sådan dag. Det fanns inte tid till mera mat. Så var det. Idag blev det lite mera. Lite.

Anonym sa...

Viktigt att äta ordentligt. Annars tjänar man inget till att träna.

Hyffsat ökning i träningsdos du har per månad. 7h nov, 9h dec, nästan 12h i januari hitills.