torsdag, mars 29, 2007

Ett misslyckat intervallpass

Intervallpasset då. Det blev inget bra pass. Jag har någon psykologisk block när det gäller dessa tusingar. Jag kör hellre 30-40km distans än tusingar. Tyvärr ger det inte samma effekt träningsmässigt, så jag har inte så stort val.
Började köra intervallerna i alla fall. Efter 4km uppvärming och stretching.
Första låg på 3.30.36 och det kändes. Tänkte att jag skulle sänka farten på nästan för att orka fler. Efter andra visar klockan på 3.27.62. Där var det kört.

Tidigare när jag körde dessa intervaller så har det inte körts så hårt med distans mellan intervallpassen. Då går det att mala på ett flertal i lägre fart. Eftersom farten och snabbheten är minimal. Kanske 3.45-3.50. Men nu går det att springa på snabbare, men uthålligheten på de farterna finns inte. Ännu.
Efter de två loppen tvingade jag mig själv att köra 3x500m också. Med samma vila. (1'). Tiderna blev 1.44.41 - 1.42.35. - 1.43.86.

Inget bra pass igår alltså. Där jag avslutade med 6,5km nerjogg i lugnt tempo. Medan jag väntade på att bror skulle klara av sina 10x1000m på ett snitt under 3.10.
Jag får ta renavch nästa vecka. Och imorgon, då det ska bli ett extra insatt intervallpass i skogen. med 4'lopp med 1' joggvila mellan.

Idag blev det 13km (55.43.35) i lagom tempo. Mer finns inte att säga. 8 pass i rad nu. Det känns i kropp och vader.

Inga kommentarer: