tisdag, mars 13, 2007

Det nalkas premiär

Veckan har börjar bra. 14km (1.06.24.09) igår. Fick sällskap av bror. Det är bra. Även om en del pass är sköna att köra själv. Jag har en tendens att stressa upp mig och bli rädd för att bli trött om jag kör med bror. Men igår gick det bra.
Vaden högg till efter 5' löpning. Men sedan blev det inte smäre. Så med några stretchpauser under rundans gång gick det att genomföra.

Idag var jag lite orolig för vaden. Kanske hade det blivit lite för mycket km senaste tiden. 17 i söndags. 14 igår. Men jag drog på mig kläderna och skorna. De gamla. Och stck iväg i den långsamt sjunkande vårsolen. In i spåret där isarna i stort sätt var helt borta nu. Där de lämnat spår efter rinnande vatten över stigarna.
Vaden kändes lite först 4-5km men blev sedan bättre. En stretchpaus behövdes bara. Totalt blev det 13 km (59.33.81) och då kunde jag trycka på lite mera de sista 3-4 km.
Sista km fick jag ner på 4.04.31 och då var jag i sort sätt uppe på tå som vanligt. Det kändes riktigt bra både i benen och i vaderna.

Så det lovar gott inför helgens permiär. Hade från början ett mål att komma ner mot 20' på 5,7km. Men får inse att jag missade för många pass, speciellt de hårda intervallpassen för att klara det. Det huvudsakliga målet är egentligen att få mig en genomkörare. Det är som ett träningspass. Men mål har man alltid där i bakhuvudet. 25' kanske? Det borde vara rimligt.

Tävlingspremiär: 5 dagar...

Inga kommentarer: