söndag, mars 11, 2007

Vecka 10 - 6 pass - 67 km

Avslutade veckans träning på ett bra sätt. Fick in ett lite längre pass på 17 km (1.18.13.01). Så jag fick ändå ihop 67 km den här veckan. Det är skapligt med tanke på de senaste veckornas frånvaro.

Tänkte ge mig in i spåret igen. Rösjöspåret som jag brukar mala mycket under de varmare perioderna. Men det blev bara ett varv där. Det var fullt med is på de flesta ställena fortfarande. Så jag kom ut ur spåret och gav mig ut på de torrar asfaltsvägarna. Och malde på 10 km till. De sista 2km var riktigt tunga. Energin från ett glas choklad till frukost var borta. Men det var bara att sega vidare och jag lyckades ändå avsluta sista km på 4.28.21.

Nu återstår det endast en vecka innan första tävlingen är här. En tävling som jag inte kört på 8 år nu. Så det skulle vara trist om jag inte kunde göra det i år heller. Men vaderna känns bättre och bättre. Men jag känner att jag i början på nästa vecka måste ha ett pass där jag kan trycka på lite extra. Så jag kommer upp på tårna ordentligt. För det kommer jag behöva göra på tävlingen. Men som sagt, det känns bättre och bättre. Så jag har fortsatt goda förhoppningar över att jag ska kunan tävla utan att bli störd av någon skada.

Nästa vecka är det alltså tävling. Men jag lättar inte på träningen för det. Tävlingen är utan betydelse. mera som träning och test av form. Så närmare 80 km nästa vecka är målet.

Inga kommentarer: