tisdag, mars 27, 2007

Med våren kommer formen?

Det fortsätter att rulla på bra med träningen. Och det går ännu lite lättare nu när solen och värmen tittar fram över de höga träden som omsluter skogsvägen.
Igår fick jag sällskap av bror. 18km (1.21.01.23) i skön 4.30/km fart. Kanske var det t.o.m lite längre än 18km, för det kändes som att det gick lite snabbare. Sista km gick på 3.58.28.
Benen var pigga och humöret var okej för löpning. Insåg redan efter 3km att det gick fort och var rädd att jag skulle stumna ordentligt några km senare. Men farten höls hela vägen och höjden snarare mot slutet. För första gången var jag nog initiativtagare till fartökningarna.

I dag var det bara lätt jogg. 9km (41.04.71) i spåret. Försökte slappna av ordentligt och bara jogga runt. Det gick inte riktigt, vilket tiden visar. Men ändå ett relativt kort och avslappnat pass. Mest för att röra lite på mig efter det hårdare passet igår. Och inför intervallpasset i morgon.

Ska avsluta med att citera Oskar Käck och hans syn på sina arbetsrutiner och morgonjogg:

"Rutinerna kring jobbet fungerar bättre och bättre och numera känns 30 mil i bil ungefär som 40min morgonjogg dvs. något man grämer sig för lite innan man stigit upp ur sängen men när man väl kommit igång hinner man knappt reflektera innan man är framme..."
(http://www.oskark.com/)

Jag kan bara instämma.

Inga kommentarer: