onsdag, mars 14, 2007

Riktigt tunga lår

Senaste tiden har det känts bra att sticka iväg och köra passen. Vare sig det är mörkt eller ljust ute. Sent eller tidigt på dagen. Men idag var det inte roligt någonstans. Och jag började leta kryphål för att slippa och ta veckans vilodag idag. Men det gick inte. Jag insåg att det bara var att köra iväg.

Körde vägar längs vattnet. Förbi sollentunavallen, helenelund, silverdal och nästan bort till polishögskolan. Där stannade jag. 7km bort från det varma hemmet. Stretchade vaderna lite. Och kände mig totalt oberörd. Första km kändes låren fruktansvärt tunga och stela men jag envisades med att köra vidare även om jag funderade på att stanna. De tunga benen släppte snabbt.
Efter stretchpausen körde jag hemmåt igen. De 7km. Intalade mig själv om att fortsätta köra lugnt och stilla. Inte börja stressa med tider och avstånd. Och det gick faktiskt bra. Bara lite snabbare på vägen hem. 14 km (1.09.08.45) totalt. I väldigt lugn fart. Kom förbi sollentunavallen igen. Hörde rop och ramsor eka ut. Cha lalala Cha lalala vi håller på Djurgården. Och KÄMPA Djurgården KÄMPA Djurgården. Samt den klassiska Ut med packet! Ut med packet!

Nu blir det vila i morgon. Och det känns välbehövlig. Sedan är det ett 13-14km pass på fredag och ett överdrivet lugnt 12km pass med bror på lördag. Innan det är dags för tävlingspremiären på söndag. För att hålla igång rytmen och benen.
Förra årets resultat är kontrollerande. Den sista hade strax över timmen på 5,7km. Jag borde inte komma sist. Vinnaren hade strax över 20. Det var inte allt för imponerande segertid. Men jag har för få bra pass i benen. Tyvärr.

Tävlingspremiär: 4 dagar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till på tävlingen i helgen! Själv gör jag premiär om två veckor.

Glenn sa...

Tackar! Vart går din tävlingspremiär av stapeln?