måndag, mars 19, 2007

Dagen efter

Tävlingsnerverna har lagt sig och jag har njutit färdigt av 80km veckan. Nu är det månad och nya tag. 91 km ska det bli den här veckan. Och det finns faktiskt en väldigt enkel förklaring till varför det just är 91 km och inte 90km. Men den tar jag någon annan gång. Kanske när jag börjar närma mig målet.

Idag var det härligt snöblandatregn igen. Och motivationen fanns verkligen inte. Men det var bara att köra över viljan att stanna inne. Det gäller bara att inte börja diskutera i huvudet. Dessto mer inre diskussion, dessto svårare blir det att komma ut. Så jag drog på mig kläderna och stack iväg.
14 km (1.06.01.47) blev det. I lugnt behagligt tempo. Benen kändes bra med tanke på tävlingen igår. Och även vaden kändes helt okej. Inget som blivit sämre efter det snabbare loppet i alla fall.

Bara några meter kvar innan mållinjen i
gårdagens Två Sjöar Runt.
Och steget ser fortfarande spänstigt ut.

Inga kommentarer: