söndag, april 01, 2007

Vecka 13 - 6 pass - 80km

Ännu en månad avklarad. Och det blev en riktigt bra månad träningsmässigt. Fick ihop 23 löppass i mars. Det är okej med tanke på att första veckan nästan försvann helt med skavsårsproblem. Har nu fryra bra veckor i benen med 6 pass per vecka. 67km - 80km - 92km- 80km.

Avslutade månaden med tunga ben. I lördags morse blev det ett ixtra insatt intervallpass. Eller mera fartlekspass. Värmde upp i lagom tempo i 25'. Sedan tryckte jag på 4' (900-1000m) och joggade långsamt 1' mellan loppen. Det blev 4x4' totalt i kuperat spår.
Kändes inte speciellt bra. Men efter det dåliga intervallpasset i onsdags var det här straffet. Att det sedan också var tidigt på morgonen gjorde inte saken lättare. 13 km (56.25.32) den dagen.

Idag blev det ett lugnt pass på 13 km (55.20.98). Även om jag börjar fundera på om den där sträckan verkligen är 13km. Jag ställer mig numera ytterst tveksamt till om den är det. Kanske 12-12,5. Men vad spelar det för roll egentligen. Det är bara mig själv jag lurar.

Nästa vecka blir en lättare vecka. 65km ska den ligga på. Där jag också tar en extra vilodag. Inte för att lätta på träningen. Det behövs inte ännu. Men för att låta kroppen ta det lite lugnt och vila upp sig. Både fysiskt och psykiskt. Det passar bra. Eftersom jag åker upp till Umeå större delen av veckan.

Inga kommentarer: