onsdag, april 18, 2007

Ökad smärta

Vaden blir allt sämre. Idag högg det till i vaden efter ca. 25' löpning. Det är typiskt att det ska bli sämre när det går så bra. När det är roligt att köra så hårt. Och så idag. En dag när benen känns väldigt lätta. En dag när andningen är oberörd.

Det blev 13km (1.01.04.51) idag. Men de blev verkligen inte så lätta som de skulle varit. Som de skulle varit utan den smärtan som varje steg, varje belastningmoment, strömmar ut från vaden.

I morgon står det vila på programmet. Veckans enda. Eftersom jag arbetar från 07.45 till 20.00. Så jag är inte hemma fören 21.30 tiden. Så vaden får några extra timmar att vila upp sig på. Fredag är det dags igen. 16km. Minst.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske ska skippa mängdveckan den här och ta den senare om vaden krånglar.

Glenn sa...

Tyvärr skulle det inte göra någon skillnad om det är 5-6km jogg eller 20km jogg.
Funderar på alternativet cykel några dagar.

Anonym sa...

Aj... Jag är ju en sån där tråkig tjomme som aldrig kör renodlad backträning. Anledning är skaderisken. Däremot lägger kör jag ofta hårt i uppförsbackar under mina ordinarie löppass...

Men om smärtan sitter i själva vaden - muskeln - brukar det läka rätt snabbt. Det är värre när hälsenan gör not... Du tränar hårt, 3 dagars vila skulle göra susen!! :-)

Kör hårt!!

/Larsson

Glenn sa...

Backträning har ju tyvärr den där effekten, men samtidigt väldigt bra träning. Jag brukar köra det under 3 veckor på våren bara, som överskolning innan passen på bana.

Hälsenen har jag redan opererat en gång, så den hoppas jag ska vara okej nu. Har vilat tre dagar nu (blev sjuk samtidigt) och vaden känns betydligt bättre.