tisdag, april 10, 2007

Mer intervaller åt folket

Efter skandalveckan förra veckan var det dags för revanch nu. Det började lagom bra. Ett pass på 15km var det tänkt igår, men var tvungen att bryta efter 9km (40.42.75). Det kändes lika dåligt i kroppen om det gjorde under förra veckans enda pass.
Jag vet inte exakt vad det är, det tar bara helt stopp. Snabbt. Det går inte riktigt att lyfta benen och höften.

Vila lite och kör igång sedan tänker en del. Träna hårdare och det går förbi tänker jag. Sagt och gjort. 15km (1.09.05.80) senare ramlade jag in genom dörren. Helt slut. Det blev 26' uppvärmning i lugnt tempo. Sedan satte jag fart. 5x4' med 1' joggvila (900-1000m) i relativt tufft skogsspår. Och avslutade det med 19' nerjogg.

Jag var på väg att ge upp efter första intervallen, med bet ihop och körde på. Jag behöver köra intervallpass nu. Två i veckan. Både för att komma upp i hygglig form, men också för at få bort den där mentala blocken som finns i huvudet när det är dags för snabbare lopp. Inte minst tusingar. Och dagens pass är väl ett steg i rätt riktning.

Inga kommentarer: