onsdag, april 25, 2007

Ett sjukdomspass

Onsdag morgon och det är dags för besöket hos sjukgymnasten. Givetvis har vade blivit bättre och bättre efter några dagars vilodagar. Men det spelade ingen roll. Jag fick ingen behandling. Eftersom jag fortfarande är lite sjuk så kunde hon inte behandla mig. Men vi pratade lite om problemet. Ska köra några pass i helgen och komma dit på måndag morgon igen.

Förkylningen vill inte släppa riktigt. Så jag tog en chansning idag. Janne (Bror) skulle köra backintervallerna så jaghängdepå. Hade planerat att jogga uppvärmningen och nerjoggen med honom. Men när det var dags för honom att köra i väg första loppet. Så stod jag där bredvid honom. Så klart.
Vi körde iväg första loppet. Och andra. Sedan kräktes jag. Men bara lite. 48.08 och 49.48 gick loppen på. Kändes okej. Blev 8 km löpning totalt med uppvärmning, intervaller och nerjogg.

För övrigt kan jag meddela att Janne ser väldigt stark ut. Hans åtta lopp snittade på 46,1. Riktigt bra. Framför allt med tanke på att det bara var årets andra snabbhetspass och att han kört på riktigt hårt senaste tiden. Ja. Avundsjukan glöder i mina ögon. Och jag kan inte göra ett förbannat skit åt det.

Får se hur jag vaknar upp i morgon. Antingen frisk eller totalt deckad. Ingen av det behöver egentligen vara negativt. Men jag återkommer efter nästa pass. I morgon, i helgen eller någon annan gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Träningsstress är det sämsta man kan ha när man är skadad och sjuk.

Som du kan se på shapelink har jag inte kört mycket "rena" löppass men jag är inte stressad för 11,6 på Rösjöloppet. Kommer att krossa din bror =)