söndag, januari 18, 2009

Fin fin fartlek

Hade en välbehövlig vilodag igår. Även om jag inte hade så lätt att gå. Övre fästena på senorna var riktigt stela efter tusingarna i torsdags och luftrören brände fortfarande. Men efter en insmörjning och lite massage på vaderna så kändes det i morse lite bättre.

Idag stod det ytterligare en sorts fartlek på programmet. Värmde först upp 20'. Senan kändes lite sådär. På utsidan av hälbenet är det som ömmar. Men så länge det inte är senan så känns det fortfarande okej.

När det gått 20' så var det dags för lite halvdanna intervaller. 1-2-3-3-2-1 med samma joggvila som intervall. Försökte att inte trycka på för mycket som det blev med backfartleken förra veckan. Och det kändes relativt lugnt idag. Fick upp pulsen rejält och det kändes lite i benen också. Men jag var inte död på något sätt efterår.

Efter intervallerna blev det nerjogg resten av runden. I ca. 15'. Totalt fick jag ihop 12km idag och fina 53km den här veckan. På fem löppass. Alltså ett snitt över 10km per pass.

Var inne på löplabbet idag och tittade lite på skor. Måste verkligen skrapa ihop lite pengar snart. Känner att stötdämpningen i de mjuka skorna jag har nu nästan är helt borta. Börjar få lite ont i trampdynan. Och de andra jag har ger ett allt för oskönt steg. Måste bara hitta ett sätt att få fram lite pengar...

Inga kommentarer: