tisdag, januari 27, 2009

Ett lite längre pass

Det blev ingen träning i lördags. Och inte söndags heller. Det blev ett sex dags långt löpuppehåll. Och ärligt talat tror jag det var vad kroppen, men framförallt huvudet behövde.

Nu är det en ny vecka. Lusten är tillbaka. Kroppen känns piggare. Och jag känner att jag är på väg att ta ett beslut kring det här med tusingar. De skapar ångest. Jag har alltid ogillat tusingar. Jag hatar dem så mycket så jag spyr galla över dem. Men de är viktiga, så jag har oftas kört dem.

Men nu är det kanske inte lika viktigt. Nu är det viktigare att träningen är rolig. Och jag tror den blir roligare om jag tar bort det passet och kör minutintervaller i stället. Men vi får se.

Igår blev det 10km i hyggligt tempo. Bra start på veckan. Kroppen kändes pigg första halvan, sen tog det ojämna tempot som blir då det är halt, ut sin rätt. Och benen började bli tunga.

Idag. Då var siktet högre. 16km blev det. På 1.19.47.69. Tryckte på ordentligt sista km för att klara under 5.00/km. Och med en fin 4.29.98 avslutning så fixade jag det precis.

I knät kände jag ingenting. Och senan kändes riktigt bra den också. Så nu klarar den både intervaller och 16km. Ser ljust ut nu. Hoppas bara lusten stannar kvar länge nu också.

Inga kommentarer: