måndag, januari 12, 2009

Ett högre tempo

Fick sällskap av Janne både på gårdagens pass och på dagens pass. Igår drog jag på mig träningskläderna på förmiddagen. Försökte förbereda mig på de 12 km det stod på programmet. Sex timmar senare kom jag ut. Det var riktigt svårt att hitta någon som helst motivation. Men 12 km blev det, med lite lagom tunga ben efter lördagens fartlekspass.

Idag blev det 10km i lite högre tempo. Det kändes ganska bra första 4km. Pigga ben och lungor. Körde i de lite tyngre skorna eftersom jag kände lite i senan igår. Men efter 4km stannade vi för att tömma blåsan en snabbis. Och efter det var benen riktigt blytunga. Det tog nog en 2-3km innan det började släppa och flytet återfann sig. Och vi kunde avsluta i hyggligt tempo igen. 45.24.65 lovar ändå gott.

Sista 2 km började det bränna lite i senan. Känner mig lite orolig för den just nu. Det har gått tre pass i rad nu där det har ömmat lite mer än vanligt. Men det går ändå okej att träna. I morgon är det vila, känna att den kommer lägligt. Så får vi se hur det blir på onsdagspasset. 12 km eller 7 km, beroende på om jag har personalmöte eller inte.

Inga kommentarer: