torsdag, maj 24, 2007

Lite jogg bara

Nu har jag varit hos sjukgymnasten och fått tillåtelse att börja jogga lite. Det är inga direkta träningspass för mig, men jag får röra lite på benen i alla fall. Och bygga upp baksidan.

Igår skulle jag bara testa och joggade 2km (9.07.65) och idag ökade jag lite till 3,5km (16.11.42).

Det känns riktigt bra att få komma ut på vägarna igen, känns lite som att jag varit borta längre än en vecka.
Baksidan känns inte bra, det måste jag erkänna. Men är det plant fungerar det fint. Kommer det däremot en uppförsbacke så ömmar det lite. Så tempot sänks lite när det går uppför.

Till nästa tävling: 14 dagar??

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att vi skulle få samma skada samtidigt. Min baksida känns dock bättre. Skippade löpningen igår och cyklade istället. Och idag simmade jag. Vila imorrn och backträning på tisdag. Men känner jag det minsta, avbryter jag passet.

/Trilarsson