lördag, maj 12, 2007

Dagarna före

De två senaste dagarna har jag lättat lite på träningen och i stort sätt bara joggat lite. I fredags blev det 6 km (27.39.67) och i dag blev det endast 4 km (18.45.25).
Efter den lite tyngre perioden kändes det som att det behövdes några dagar med lite lugn träning. Men samtidigt hålla igång kroppen innan tävlingen i morgon.
Jag kan inte påstå att det känns bra inför loppet, men det behöver samtidigt inte betyda att det kommer att gå dåligt. Jag hoppas bara att jag slipper en hostattack under loppets gång. För annars kommer det att bli jobbigt.

För övrigt har jag idag tackat nej till att springa Svenska Cupen för klubben (Väsby) i Norrtälje kommande torsdag. (800m). Jag känner att nu när vaderna börjar kännas så pass bra som de gör, så känns det väldigt riskabelt och dumt att börja bansäsongen med en 800m tävling. Jag vill ha några pass i benen där jag kan i lugn och ro vänja benen till hastigheten, spikskorna och underlaget. 6:e juni går eventuellt nästa match. Då är det 1500m som gäller och då kanske jag kan ställa upp. Det känns inte bra att tacka nej nu, men samtidigt så hoppas jag att det ändå är rätt beslut.

Till nästa tävling: 1 dag

Inga kommentarer: