söndag, februari 25, 2007

Vecka 8 - 2 pass - 24 km

Kanske ska jag byta klubb. Inte till Tureberg eller Spårvägen. Som det var tal om tidigare i karriären. Men till Team Skavsåret.
Efter att ha vilat nästan en vecka. Var det dags att dra på sig skorna och sticka i väg i går igen. 12 km (58.23.96) blev det. På nya vägar. Förbi sollentuna station. Helenelunds station. Nästan bort till polishögskolan. Det blev 30' åt ena hållet. Sedan vände jag. Och körde tillbaka. Det gick lite snabbare. Som alltid.

Skavsåret gjorde brutalt ont i stort sätt hela passet. Och det som hade läkt under veckan. Skavdes upp igen. Så idag. Bytte jag taktik. För vila är inget allternativ längre. Det är bara att bita ihop. Nu ska det köras. Och så länge kroppsdelarna sitter hyfsat på rätt plats. Så kör det.

Jag plockade ut mina skoinlägg. Med pelotter på. Och slängde ner dem i mina gamla skor. Och det gick mycket bättre. Kände inte av skavsåret någonting under dagens 12 km (59.05.92) pass. Hade sällskap av bror idag. Och där jag igår vände efter 30'. Hade vi idag 29'. Så det blev 2' längre löpning idag. Vad som sedan är 12 km. Det är osagt. Jag får hoppa på cykeln i vår och mäta.

Nästa vecka fortsätter jag nog att köra i de gamla skorna. Tills skavsåret är helt läkt. Då kan jag börja växla lite mellan de nya och gamla skorna. Blev alltså en dålig träningsvecka igen. Tur att det handlar om skavsår och inte allvarligare fotproblem.

För övrigt gick ISM i helgen. Måste bara poängtera Mattias Claessons 800m lopp. Lekande lätt vinner han. Eller hela hans kapacitet egentligen. Jag tror att han kommer att bli stor. Riktigt jävla stor. Och allt har han i stort sätt gjort själv. Genom att vara sin egen tränare. Det är respect.

Inga kommentarer: