lördag, februari 10, 2007

Saucony Trigon

Skulle ha kört ett lättare pass i går kväll. Men efter arbetsdagen kom jag hem och deckade. Kände mig lite underlig redan under dagen, och kände att något var på gång i kroppen. Så jag huttrade mest under en filt och i en varm dusch igår. Och vilade. Passade på att dra in 10 timmars sömn också.

Idag känner jag mig mycket bättre. Men vilar för att inte riskera åka på något värre. De här dagarna är alltid svåra. Efter sjukdom. Är man sjuk? Är man inte sjuk? Ska man vila för att inte riskera bli värre? Eller köra för att inte missa ett träningspass? Det är svårt. Inte minst psykologiskt.

Passade på att byta ut skorna idag också. Har inte alls varit nöjd med mina Reebock jag hade tidigare. Känslan att springa i dem. Sättet att snöra dem. Och hur de sitter. Så jag har bytt till ett par splitternya Saucony Trigon. De sitter mycket bättre. Eftersom de är smalare i bakänden. Dessutom med extra stöd på insidan av hälen och bra stötdämpning i framsulan. Precis som det ska vara. Hoppas att de kan hjälpa till att förbättra foten ännu mera.
I morgon blir det i alla fall ett test av dem. Sedan får kroppen bestämma hur långt det blir.

Saucony Trigon 4




Inga kommentarer: