söndag, februari 04, 2007

Vecka 5 - 6 pass - 66 km

Avslutade veckan med två lite lugnare pass. 10km (44.22.04) igår. Och en 10km (44.48.67) idag.
Jag säger lugna eftersom det känns så. I många ögon kanske ett 10km pass på 44' inte skulle anses som lugnt. Men det gör det för mig. I alla fall just nu. Och kanske bör jag passa på att njuta.

Helgens pass var lite svåra. Snön har börjat smälta lite. Kallt på nätterna. Varmare under dagarna. Vilket har lett till en herrans massa is på gatorna. Så det är svårsprunget där ute för tillfället. Men man får göra så gått det går. Ett steg i taget. Vare sig det går frammåt. Eller bakåt.

Har funderat lite mer kring skorna. Jag är inte nöjd. Det har jag egentligen aldrig riktigt varit med de här skorna. Förutom stötdämpningen. Kanske är det de som gör att foten inte blir bättre. Det var ändå i och med köpet av dem som jag fick problem från början. Så i veckan blir det förhoppningsvis en tur till löplabbet. Till de gamla friidrottspolarna. Fredrik Kjellberg. John Lasselle. Eller vem som nu arbetar den dagen.

Veckan i helhet har varit bra. Har fortsatt väldigt bra diciplin. Vilket jag själv nästan är chockad över. 6 pass den här veckan. Ett litet test. Se hur foten svarar på det. Det var några pass i början på veckan. När snön var som värst. Som foten sa i från lite. Men under de senaste passen har det känts bättre.
Totalt blev det en mängd på 66km. Vilket är 1km mer än beräknat. Men det kan jag nog leva med.

Nästa veckan går jag ner på 5 pass igen. För att få in en extra hel vilodag. Men tro inte att det blir lättare träning för det. Icke. Det blir ungefär samma mängd som den här veckan. 65 km på 5 pass. Färre men längre pass.
Veckan där efter blir en hård. Mer om den senare. Klarar foten de här veckorna, ser det bra ut. Riktigt bra ut. Då kan det nog bli en försäsong i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir så avudsjuk, jag längtar efter att få börja löpträna igen!! Men jag ska börja försiktigt, så att inte knäskadan kommer tillbaka. /Larsson

Glenn sa...

Larsson >> Ja, hur går det med knät? Blir det något bättre? Kanske en vecka i staterna är vad som behövs =)