söndag, maj 22, 2011

Sista kvalitetspasset

Sista hårda passet är avklarat. Igår fick jag sällskap av Janne och vi drog upp till Slingan, den klassiska barndomsskogen där antagligen flera miljoner varv har körts genom åren.

Tanken var någon typ av snabbare lopp, utan att egentligen ligga ner och kräkas efterår. Och inte heller något som går att jämföra och analysera tider på. Dvs, ingen känd backe eller något på bana. Nu slutade det med 70/20 lopp.

Hann väl mellan 391 och 330m på sex lopp. Hyfsad plan skogsstig, bara en liten kortare backe mitt på. Däremot var det duktigt med motvind åt ena hållet. Fick slita ordentligt på sista och fegade sen ur. Planen var åtta lopp, men jag gav upp lite väl lätt och stannade som sagt efter sex stycken.

Nu återstår det bara tre träningspass till, möjligtvis bara två stycken, beroende på hur det blir med arbete på fredagen. En 10km runda i morgon, men kanske en snabbare avslutning sista 1-2km om det känns som det ska. Sen vila på tisdag och en kort runda på 4-6km på onsdag.

Sen ska toppformen vara där. Jag har ont när jag springer, men det ska inte ursäkta någon ev. dålig tid på lördag. Vad som däremot händer efter maran, det återstår att se. Det finns en hel del i kroppen som behöver kollas upp. Ordentligt.

Inga kommentarer: