torsdag, maj 19, 2011

Äntligen lite flyt

Efter över en vecka med orytmiska pass och kanstigt steg så var det igår dags för det sista längre passet innan dagen D. 24km avverkades i skogarna bakom husknuten. Hade en tanke på att verkligen försöka hålla nere tempot till riktigt lugn jogg. Strax under 5.00 fart vill säga. Det gick. I ungefär en km.

Sen var jag nere på 4.30-fart. Sen gick det verkligen upp och ner. En km runt 4.50 för att sedan öka lite och hamna på 4.30. Oj, då gick det för snabbt igen så tempot sänktes och hamnade på 4.50 igen. Och så fortsatte det. Inte direkt omtimalt om man ska träna in en viss fart, men det kändes lätt i alla fall. Och bäst av allt. Jag kändes tytm igen. Jag kände flyt i löpningen.

Till slut hamnade snittet på 4.36/km. Kanske en tänkbar marafart? Det är åtta dagar kvar nu. Och jag vet fortfarande inte vilken fart jag ska hålla. Hänga på 3.30 farthållarna eller 3.15 farthållarna? Eller ska jag bara köra mitt eget race och försöka hålla runt 4.40/km? Mycket att fundera på de här sista dagarna. Tur är i alla fall att flytet kom tillbaka.

Inga kommentarer: