torsdag, december 02, 2010

4x1000

Det har varit mycket den senaste tiden, vilket gjort det svårt att hinna med uppdateringar. Sjukperioden höll i sig nästan en hel vecka. Det var inte fören på söndagen jag kom ut och joggade en riktigt tung 4km runda. Snorig och täppt.

Sen fortsatte jag resten av veckan. Fick till två intervallpass inne på bandet. Först 4x15' med 3' joggvila. Farten var 4.10/km.
Andra passet var nästan likadant. 3x4km med 3' joggvila. Där gick det lite snabbare, 3.59/km.

Totalt blev det en veckomängd på 75km. Tur att det på programmet var en lätt vecka så jag inte chockade kroppen totalt efter sjukperioden.

Nu är det v. 48 och det är dags att slänga in lite tusingar. I och med att det är lagom behagliga -15 grader ute så fick bandet bli platsen för säsongens första tusingar. Det var "bara" fyra stycken och jag hade förhoppningar att kunna komma ner mot 3.30-3.35 i snitt.
Jag drog upp bandet efter 5km uppvärmning och fegade nog lite väl mycket. 3.43 och var oberörd. Så på nästa fick det gå snabbare. 3.34 och 3.30 på andra och tredje. Fortfarande relativt pigg.

På sista loppet kom jag ner på 3.28 och behövde inte heller då slita som ett djur. Så med ett snitt på 3.34.42 så känns det helt okej. Jag känner att det finns betydligt mer att kräma ur benen och kroppen. Antingen 2-3 lopp till i samma fart, eller fyra fem totalt i närmare 3.25.

Julbord i kväll, så det blir en extra vilodag. Men förhoppningarna är att kunna trycka in ett morgonpass på lördag i stället. Så jag får ihop mina sex pass och 85km den här veckan.

Inga kommentarer: