onsdag, december 22, 2010

6x1000

Veckorna rullar på. Och termometern visar allt fler minusgrader. ilket resulterar i allt fler pass på löpbandet. Inte potimalt. Men det är bättre än att vila eller riskera luftrören.

Lätt vecka den här veckan, vilket ska resultera i endast fem pass på totalt runt 75-80km. Det blir att pressa ihop de hårdare passen såhär i början på veckan då det inte finns tillgång till bandet i julhelgen. Men det ska nog gå bra ändå.

Började med att dra av sex tusingar på bandet igår. Öppnade ytterligare lite hårdare den här gången. 3.28 på första. I stället för 3.36 som senast. På uppvärmningen var benen pigga, men jag kände redan att huvudet var någon annanstans. Svårt med balansen på bandet.

Andra flöt på bra. 3.27. Och även tredje kändes okej på 3.28. Jämnt och bra. Men på fjärde började det ta emot redan. Inget bra tecken. Men jag bet ihop. 3.24. För att på femte få slita lite och hamna på 2.29. Jag var på väg att ge upp. men övade lite på den mentala biten och öste på ett sista lopp. 3.23 och snittet blev bättre än förra veckan.

Idag blir det långpass (24km) där de sista fyra ska bli en ordentlig tempohöjning och ligga runt 4.00/km. Sen blir det lättare pass resten av veckan. ch i och med att jag åker upp till norrland på lördag så vet jag inte riktigt hur jag ska få ihop passen till nästa vecka. Allt beror på hur termometern beslutar sig att vara.

Inga kommentarer: