måndag, december 13, 2010

3000km

Innan det här året hade jag ett rekord på 2100 löpta km under ett år. Det var då. Det rekordet är visserligen slaget för väldigt länge sedan, men under veckan som gick passerade jag 3000 löpta km under 2010. Riktigt bra.

I början på året var nästan 12-14km pass som långpass. Nu när det står 14km på programmet så är jag lättat. Vad skönt, bara ett kort pass idag. Vilken enorm skillnad det kan bli.

Men men, året är inte över ännu och jag hinner dra in ett antal km till innan det är dags att knyta ihop säcken och sumera 2010. Kanske blir det runt 3200km Vem vet.

Senaste veckan har det varit lite motigt att komma ut och köra. Speciellt torsdag och fredag. Jag har inte alls varit motiverad att gå ut i kylan och springa. Men jag har gjort det, och bara det är en utveckling jämfört med förr i tiden då det blev väldigt många oplanerade vilodagar.

Den här veckan innehåller 5x1000m igen. år se hur vädret är om det blir på band igen. Men en sak är säker, jag ska inte hålla på och fega som senast. Att öppna på 3.43 är inte godkänt. Nu ska alla ner på 3.30.

Inga kommentarer: