onsdag, december 08, 2010

Oförskämt lätt

Den här veckan är det bara ett intervallpass. Hur det blev såi programmet vet jag inte. Men jag hade säkert någon tanke med det. Och kanskeär det bara bra så kroppen får ta det lite lugnare.

I vilket fall som helst har veckan flytit på riktigt bra. Trots de ohyggliga minusgraderna. 17km i måndags och 14km igår. Gårdagspasset var dock vidrigt. Känseln försvann helt i ansiktet och händerna. Men 14km är alltid 14km.

Idag klev jag dock in på bandet igen. Dags att dra på lite. Planen var 5km-4km-3km-2km-1km med 500m joggvila mellan. Farten hade jag tänkt skulle ligga runt 4.10/km i början och kanske mot slutet gå ner precis under 4-blankt.

Nu blev det inte så. Inte alls faktiskt. Utan det blev mycket bättre. Det kändes så förbannat lätt så jag drog av de första 5km i 4.06/km. 4km intervallen gick på 3.59/km. Fortfarande väldigt lätt i steget. Oberörd i lungorna.

Dags för 3km och det flöt på riktigt fint den också i 3.55/km. Lätt jogg och så iväg på 2km loppet. 3.50/km på den och så var det bara att dra på sista loppet. 3.40 på den avslutande km och jag behövde inte slita ett dugg under något lopp. Utan jag sprang på där med funderingar på varför det helt plötsligt kändes så förbannat lätt i relativt höga farter. Jag kom inte på något. Men det gör inget. Det går bra nu. Totalt 23km på 1.42.

Inga kommentarer: