måndag, november 22, 2010

Sjukperiod

Jag hade rekord på gång. November månad skulle bli en riktigt bra träningsperiod. Tuffa veckor och långa pass. En bra grund helt enkelt. Men det sket sig. Som vanligt när något riktigt bra är på gång.

Jag vaknade upp med halsont. Snorig näsa och huvudvärk. Plågade mig igenom en veckar arbete med lätt feberkänsla. Precis som alltid. Sex hela vilodagar blev det. Inann jag igår, fortfarande inte direkt frisk. Gav mig ut på en lugn 4km runda. Det var tungt. Riktigt tungt. Näsan täpptes igen och jag hostade slem.

Idag är det ny vecka. Jag börjar känna att jag inte har råd att vila mer. Det är hög tid att köra hårt nu. Jag känner mig lite lite bättre idag. Men fortfarande väldigt snorig. Ska försöka ge mig på en lite längre runda idag, längre än de fyra små kilometrarna jag körde igår. Så fr vi se hur kroppen reagerar på det och hur jag känner mig i morgon.

1 kommentar:

Mr T sa...

Inte konstigt att du är lättantastlig för sjukdomar när du ökat passens längd med 2,7km och farten samtidigt. Snabb ökning av träningsdos där.
Krya på dig...