måndag, november 15, 2010

Två liknande pass

Det fortsätter att rulla på bra. Förra veckan var en tung vecka med 105km på sex pass. I början på veckan fick jag in första intervallpasset. 6x2km med 3' joggvila. Farten låg på 3.59/km. Inte vansinnigt snabbt, men tillräckligt bra tempo för att jag skulle få slita lite på sista loppet.

Sen fortsatte passen, ett efter ett. Motivationen har int evarit på topp, men jag har kommit ut och kört det jag skulle. Nästan i alla fall. På lördagen, då skulle det vara 5x10min terräng. I och med att vägarna var fulla med is så blev det svårt att få till ett bra tempo ute i skogen. Så jag drog på mig shortsen och ställde mig inne på bandet i stället.

Efer uppvärmningen drog jag iväg. Tänkte att jag i alla fall skulle hålla 4.00/km, men efter två lopp tog det emot ordentligt redan. Jag slet onödigt hårt på tredje och tänkte efter det tacka för mig. Men jag lyckades pressa in tre stycken 5 minutare också. I samma fart.
Vilan var också där 3' jogg.

Kanske var det all mängd i veckan som satte sig i benen till lördagens kvalitetspass. Jag hoppas det i alla fall. Så det kanske släpper den här veckan när mängden inte är fullt lika stor. Idag vaknade jag dessvärre med lite halsont, täppt näsa och kall. Får se hur det artar sig nu under eftermiddagen. Så kanske det kan bli ett pass i kväll ändå. Ett lugnt.

Inga kommentarer: