tisdag, november 02, 2010

Första snabba passet

Säsongens första pass med lite snabbare fart är avverkat. Det var någon fartleksliknande intervallserie som drogs av i Runbyskogen igår kväll. 2'-3'-4'-5'-4'-3'-2'-1' med joggvila som var lika lång som intervallen.

Jag hade innan någon förhoppning att kunna gå ner runt 4.00/km på intervallerna, men det visade sig snabbt att jag hde fel. Den här gången fel i rätt riktning, så att säga. Alla lopp utom sista 3 minutaren gick betydligt under 4.00-fart. Mellan 3.42 och 3.52.Och ska jag skylla på något så var faktiskt den andra trean väldigt mycket uppför.

Benen kändes riktigt pigga, och andningen var inget större besvär heller. Det enda som störde var att det blev lite kallt på slutet då svetten började bli lite väl kall i kylan. Men jag är nöjd, helt okej fart rakt igenom utan att behöva slita allt för mycket.

2 kommentarer:

Mr T sa...

Grymt bra! Lär bli finfina sub40 lopp i vår av dig =)

Glenn sa...

Mr T >> Jo, jag hoppas det. Kan det fortsätta så här hela vintern, då jävlar! :)