lördag, oktober 30, 2010

Säsongen 2011 är igång

Säsongen 2011är igång. Men det har inte riktigt börjat som jag hade hoppats på. Under förra veckan, viloveckan, började jag efter några dagar att skaka. Jag ville bara ut och springa. Köra hårt. pass efter pass. Men allt eftersom veckan gick, så blev jag mer och mer bekväm med att vila. Bara komma hem och ta det lugnt. Och sen när nya veckan startade, då var jag inte alls sugen på att träna. Det var inte ett dugg roligt längre.

Men nu har snart första veckan gått. Lite av en uppstartsvecka med lugnare distanspass. 5 pass på ca 60km totalt ska det bli. Inga konstigheter. Men än så länge har inget pass varit roligt. Det har varit tungt både mentalt och fysiskt. Men jag antar att det släpper snart. När rutinen sätter sig igen. Under tiden är det bara att bita ihop. Gå ut och köra det jag ska. Säsongen är lång, så det är ingen panik ännu.

Inga kommentarer: