söndag, oktober 10, 2010

Bra avslutningpå veckan

Fick till ett riktigt bra avslut på veckan. Och det känns som att det behövdes efter ett flertal veckor med strul och förkylningar.

Igår drog jag fram den gamla vanliga intervallångesten i och med premiären för terrängintervaller i rösjöspåret. Rundan var lagd i ett brutalt tungt spår där alla de tunga backarna ingick. 2.2km var sträckan och jag hade som mål att fixa fyra stycken på under 9.00, helst ner mot 8.49 vilket är 4.00/km.

Efter 5km uppvärmning var det dags. Jag drog iväg och det stannade klockan på 8.30 efter första varvet. Lite väl fort kanske. Andra varvet gick på 8.24. Och jag stod med händerna på knäna och hulkade vid sidan av spåret. Helt slut.

Jag var tvungen att avbryta där. Det hade inte gått att köra fler. Nästa gång ska jag försöka slappna av lite och hålla lite lägre fart på de inledande, så kanske det ska gå att fixa två till.

Idag blev det långpass. 22km totalt på 1.46.53. Och ett styrkepass efter det. För att stärka mage och ryggpartiet. Förhoppningarna är att kunna fortsätta köra det två gånger i veckan i alla fall.

80km på sex pass den här veckan. Och nu känns det verkligen som att jag är helt frisk. Härligt. Nästa vecka är det 100km som är målet. Och så Tjurruset på lördag. Kan bli spännande.

Inga kommentarer: