söndag, oktober 17, 2010

Tjuruset - säsongen avklarad!

Igår var det dags. Premiär för Tjurruset. För min del alltså. Hade väl inge direkta förväntningar. Omöjligt att jämföra miltiden och banorna. Så det var bara att köra på och se vad som skulle dyka upp.

Det var kallt. Djävulskt kallt. Mössa på. Tog det relativt lugnt i början. Och det var svårt att springa i normalt tempo. Småstigar. Vattenhinder. Berg och hela skiten. Lera in i kallsongerna och upp till öronen. Men jag malde på. Kände mig inte direkt trött.

När det var två km kvar kom jag fram till en myr. En vidrig myr. I cirka 800m. Där kom mjölksyran. Var tionde steg sjönk man ner ända till knäna. Det var tungt. Men när myren passerats så kändes det bra igen. Jag malde på. Skuttade över de sista hindrena. Under nätet. Upp för stupet. In och ut ur containern. Och så in i mål. Inte helt slut. Men det gick knappt att springa om folk och med vatten upp till midjan blir det också svårt.

Tycker ändå inte att loppet var så tufft som jag var rädd för innan. Kallt var det. Men inte speciellt tufft. Nu har jag i alla fall gjort det. Och det gav om inte annat bra träning.
Kom in som 121:a av knappa 30000 startande. Får väl vara okej. Med tiden 52.31. En tid som egentligen inte säger ett skit.

Idag mötte jag upp Janne. Vi drog av en sista 10km runda. Strax under 4.30-fart. Kändes bra. Lätt. Och väl hemma igen. Så kunde vi konstatera avv säsongen nu är slut. 2010 är över. Nu blir det en veckas totalvila. Ladda batterierna. Innan grundträningen för 2011 kör igång. Då ska jag vara laddad. Som bara fan!

3 kommentarer:

Mr T sa...

Hur går "väsby 10:an"?

Glenn sa...

Mr T >> Oj, hur ska jag förklara. Kan man inte rita en karta och skicka? :)

Jag gör ett försök, annars får jag förklara nästa gång vi ses.

Börjar i B-vik - ner mot vikskolan och långa raksträckan förbi södervik och hundbruksklubben. Upp för backen och ner förbi Lindas. Över blå-bron och hela vägen förbi Egon och ner till gamla polisstationen. Längs raksträckan bort till centralvägen. Upp för långa beckan till Sigma och så ner igen under E4:an och så bort till B-vik igen.

Hängde du med? :)

Mr T sa...

Tror faktiskt att jag hängde med på ett ungefär :-)