onsdag, oktober 13, 2010

81km på fyra dagar

81km på de senaste fyra dagarna. Jag börjar känna mig förbannat sliten. Inte bara i benen. Utan hela kroppen. Hela huvudet.
Efter långpasset i söndags var tanken att jag skulle ha lite lugnare 16km pass på måndagen. Det blev 17km och efter det intervaller med handbollstjejerna. Totalt 21km inskrivet i boken.

Tisdagen var seg. Var så totalt jävla osugen på intervallerna i skogen. Så jag fegade nästan ur helt. Till slut pallade jag mig iväg till gymet och tänkte dra av några km i alla fall. Men efter 5km uppvärmning så gav jag migpå lite intervaller i alla fall. 3x2.2km med 3' joggvila. Farterna var inte jätteimponerande: 3.59 - 3.53 - 3.57. Det flöt inte på speciellt lätt. Men det blev gjort. Dessvärre inte i terräng. Men i alla fall.

Idag fortsatte mängden. 25km var det tänkt. Men det gick inte. Stapplade in i trappen efter 23 förbannat jävla plågsamma km. Det var tungt från första steget och jag kallsvettades hela vägen. Får väl vara nöjd att det ändå blev 23km. Även om det gick i 5.23/km, vilket skulle kunna vara något av rekordlångsam fart.

Nu trappar mängden ner lite. 14km i morgon och så en lugn 10:a på fredag. Innan det blir dags för tävling på lördag. Och jag som inte hunnit bli nervös ännu.

Inga kommentarer: