torsdag, oktober 07, 2010

Är jag frisk nu?

Nu hoppas jag att förkylningen packat sin väska och dragit för gott. För ända sedan jag började dra igång förra helgen så har det inte kännts 100%. Det har varit sega ben. Tröttsamt i huvudet. Kantigt och orytmiskt. Lätt huvundvärk och ont i bihålorna.

Jag har fått ihop några km varje dag. men har inte vågat dra på ordentligt. I går var planen att köra ett längre pass på 20km. Men det ställdes in efter att jag hade för ont i bihålorna och i huvudet.

Idag däremot drog jag med mig träningskläderna till jobbet. Fick skjuts dit i morse så jag blev "tvingad" att springa hem. Så efter en stängning och ett avdelningsmöte så drog jag på mig svettkläderna och gick ut i regnet. Benen svarade riktigt bra. Och så fortsatte det hela vägen hem. Sista 3km försökte jag höja tempot lite och även det kändes riktigt bra.

Totalt 12km påfina 53.28.05 och riktigt pigga ben. Hoppas att det kan fortsätta så här nu så jag hinner få lite fart på benen innan Tjurruset nästa helg.
Tidigt morgonpass innan jobbet i morgon och sedan NHL match i globen. Lördagen hoppas jag kan innehålla lite skogsintervaller. 4x2.2km i snabbt tempo. Med 3' vila. Kan bli spännande. Men roligt om det går att få lite tryck i benen.

Inga kommentarer: