fredag, november 05, 2010

Mer intervaller

Jag var lite sliten i benen efter långpasset på 23km i onsdags. Ett långpass där planen var att ta sig runt Edsviken. Men efter att ha irrat bort mig någonstans bakom Tegelhagsskolan så blev det lite fel. Eller jävligt mycket fel egentligen. Efter att ha lagt på lite extra svängar så snattade Garmin på 23.01 i alla fall. Med en snittfart på 4.46/km. Helt okej i kyla, blåst, mörker och duggregn.

På torsdag stod jag och funderade. Intervaller på bandet eller lättare jogg för att försöka få till piggare ben senare i veckan. Men när jag väl stod där på bandet så var det inget snack längre. Utan jag värmde upp 5km och drog iväg. 8x3' på 3.50/km. Med 60'' vila mellan. Behövde inte slita något alls, utan kunde smidigt löpa igenom alla intervallerna.

Idag blir det dock vilodag. Sju pass i rad, och vi behöver inte överdriva nu. Utan det är på tiden att få återhämta sig lite innan lördag och sönda som innehåller två lugnare distanspass. Ett på 10m och ett på 14km.

Inga kommentarer: