fredag, december 05, 2008

Nu börjar det synas på tiden

Yes! Nu fick jag till ett sånt där riktigt bra pass. Äntligen.
Var borta i uppväxtområdet och körde en klassisk 10:a. Efter tre km kommer passerar jag sträckan där jag ofta har kört tusingintervaller. Passade på att klocka den km för att få en uppfattning om tempot. 4.41.21. Lite snabbare än känslan.

Närmsta km fortsatte lätt. I samma tempo ungefär. När åttonde km började, vilket går bara uppför, blev benen stumma. Men jag tror jag lyckades hålla uppe tempot hyfsat ändå. Km efter gick nedför, bara att rulla på och plötsligt var benen pigga igen.

När sista km började trampade jag snett på dikeskanten. Gjorde förjävligt ont, men med adrenalinkicken och viljan att pressa tiden var det bara att fortsätta. 44.29.51. Och senan kändes fantastiskt bra i 10 km.

En snittid på 4.26/km känns riktigt fint att hålla i 10 km nu. Det går verkligen åt rätt håll nu. Och det börjar visa sig på tiderna också. Vila i morgon och så är det bara på det på söndag igen.

Inga kommentarer: