måndag, december 15, 2008

Jag vet inte vad som hände

Tiden var knapp förra veckan. Det var möten och det var julbord och julgala. Började med att få in något bra pass där i början av veckan. Ett 11km pass och ett 12km pass. Med bra känsla i senan och i kroppen.

Men sen hände något. Lust, tid och motivation bara försvann. Och plötsligt så hade jag fyra vilodagar i rad. Helt onödigt egentligen. Idag höll det på att bli vila också. Det kom lite saker i mellan efter jobbet, men det gick snabbare än väntat. Så jag kom hem och drog på mig kläderna. Planerade något riktigt kort bara för att få igång senan och kroppen inför veckans rundor.

Senan brukar kännas lite sämre efter längre vila än en dag. Så jag var beredd på ömhet. Men det kom ingen. I stället kändes det oväntat rytmiskt och lätt. Kom iväg på 4.51.53 på första km. Höjde tempot lite när jag rundade simhallen och vände tillbaka. Kom förbi de där 30-skyltarna där sista/första km klockas. Tryckte på mellantiden.

Höjde tempot lite extra. Senan fick ett ordentligt tempo att jobba med. Lyckades hålla uppe tempot även i de sista backarna ändå upp till målet. Stannade klockan. Och såg att den stannade på 3.50.93. Och senan kändes bra. Hoppas den gör det i morgon bitti också.

Målet en här veckan. Både för att kompensera förra skitveckan. Samt för att testa senan lite nu inför januari. Det ska bli strax över 40km på fem pass. Ett pass mer än tidigare, men lite kortare pass.

Inga kommentarer: