onsdag, december 03, 2008

11 bra och en dålig

Flickan från landet i norr behövde ha bilen idag så jag fick skjuts till arbetet i morse. Efter en 14 timmars arbetsdag igår var det min öppning i morse och med det en tidig uppstigning.

När klockan slog 15.oo var det dags att packa ihop och gå hem. Fast, jag hade ingen bil. Och att åka komunalt kostar onödiga pengar. SÅ jag hade packat ihop en ryggsäck. Smet in på toaletten och kom ut som löpare. Eller, ja, i alla fall en löparwannabe.

Vinkade adjö till barnen och pluggade in musiken i öronen. Och började min vandring hemåt. Det kändes okej i senan. Inte bra som tidigare, men ändå inga direkta problem. Efter 25', när jag kommit ut ur skogen längs norrviken och bakom jästfabriken så försvann alla skavanker kring senan. Och steget kändes fint.

Så fortsatte det hela vägen tills jag kom fram till de där 30-skyltarna. De som visar vart sista km börjar. Kring de skyltarna kom det en stickande känsla i nedre fästet av senan. Jag sänkte farten lite, men det hjälpte inte. Men så länge det inte känns flera pass i rad så är jag inte orolig. Det kändes ändå bra i 11 av 12 km.

Tiden hamnade på 58.19.05. Lagom bra fart just nu. Det kändes knappt ansträngande. Och det blev en liten ökning upp till 12 km. Även om senan kanske inte riktigt är redo för mer än 11km. Vi får se hur det känns morgon och hur det känns på fredag när nästa pass ska avverkas.

Inga kommentarer: