onsdag, juli 14, 2010

Pers?

Jag tänkte dra iväg på en kortare lugnare 10km runda idag. Mellan gårdagens intervaller och morgondagens stege. Jag tänkte att jag skulle prova köra en klassisk vinterrunda. En runda som kallas för "förkortad räls" och är på gångvägar genom sollentuna. Sträckan ligger på 9.6km.

Jag drog iväg. Tyckte det gick långsamt. Men efter första km låg jag på 4.30. Vid nästa tidspassering strax efter löpargymnasiet brukar jag ha strax under 16'. Nu låg jag på 14.25.

Men det kändes konstigt. Inte alls snabbt eller jobbigt. Men steget var kantigt och orytmiskt. Inget flyt alls i löpningen. Jag började frysa. Samtidigt plockade jag fler och fler sekunder på varje km passering. Till och med minutrar.

När jag kom upp för sista backen, den som är ca. 500m lång. Hade flytet börjat infinna sig lite i alla fall. Klockan stannade på 41.48.55. Skumt. Märkte när jag lade in passet i träningsdagboken att jag tidigare hade en tid på 43.13 som bäst.

Kanske börjar formen komma. Kan bli en intressant höst.

Inga kommentarer: