tisdag, juli 13, 2010

6x3'


Eftersom det blev lite tidsbrist för Janne i och med flyttandet så sköt vi lite på intervallerna till på torsdag. Då är det följande stege som ska klaras av: 2x800-600-400-200 med 1' vila mellan. Men det är då.

Idag blev det ett pass på bandet igen. Värmen är nästintill läskig där ute. Så för att kunna andas normalt så valde jag bandet och en air contition gym i stället. Värmde upp lite lugnt i 5km. Kändes okej, även om jag var lite tyngre i kroppen än vad jag hoppats på efter gårdagens vilodag.
Efter lite kort stretching så drog jag upp bandet. Ordentligt. 6x3min i 3.30/km. Vila 1min. Kul att köra i lite högre fart, även om jag tyckte jag fick slita lite mer än jag hoppats på under de två sista loppen.
Överlag ett helt okej pass. Och en bra start på träningsveckan. I morgon väntar lite lugnare distans innan det på torsdag som sagt är dags för intervaller nere på vilundavallen igen. Med nya spikskor.






Inga kommentarer: