lördag, juli 10, 2010

Några fina pass

Näst sista arbetsveckan är avklarad. Nu återstår det endast fem dagar med tidiga väckningssignaler och dåligt morgonhumör. Men bara för att det är semester så blir det inte helt vila. Tvärtom. I stället finns det mer tid att träna på. Kanske blir svårt att hålla sig till schemat och inte träna på för mycket.

Efter det där riktigt lyckade banpasset med 10x400 i tisdags så gav jag mig i onsdags iväg på långpass. Eftersom värmen tryckte på ordentligt så skäkrade jag lite och blandade upp passet med både inne och utelöpning. Först 12km ute i rösjöskogen. Sen 10km på löpbandet i ett lite svalare gym. För att avsluta med 3km hem igen. Totalt skrapade jag ihop 25km.

I igår efter jobbet blev det lite högre fart igen. Värmde upp på löpbandet i fem km. Sen var det dags för 5x8min i 3.45/km. Det kändes okej. Vilan var 2' jogg i lugn fart. Fick kämpa på i slutet på de två sista loppen, men annars var det inga större problem.

Och så idag. Lördag. 15km på programmet och 15km blev det. Dock lite snabbare än planerat. Drog av rundan ute i skogarna här på fina 1.04.14. Vilket ger kring 4.18/km. Pigga ben och lätt steg.

Inga kommentarer: