måndag, september 01, 2008

Efter sjukdom

Jag blev rejält deckad av det där som jag misstänkte skulle bli en förkylning. Febern kom. Och jag blev hemskickad från jobbet. Självmant går jag sällan.

Nu är jag i stort sätt frisk. Jobbade hela förra veckan. Hade inget val. Har så fruktansvärt mycket att göra så jag försöker mest hålla huvudet ovanför ytan.
I helgen lyckades jag till och med prova jogga 2km. Hälen ömmade en del, men med tanke på infektionen i kroppen och att jag vilat en vecka så var det inte speciellt chokerande.

Just nu ligger jag med foten i högläge och hoppas att väska och sånt skit ska ta och rinna uppåt i benet. Även om stelheten på morgonen inte längre finns kvar.
Dagens pass blev 3.2km i Rösjöspåret med en häl som stundtals gav sig till känna. Men så länge jag nu kan köra kontunierligt så tror jag att det blir bättre och bättre för varje pass.

Dags att få i sig lite mat innan Djurgårdens match börjar. Tre av fyra i backlinjen är borta. Känns lite lagom bra. Men säsongen är ungeför lika lyckad som min löparsäsong så det spelar lite lagom stor roll.

Inga kommentarer: