måndag, september 08, 2008

En höjning och ett bröllop

I helgen var det bröllop. Fick äran att vara min brors bestman. Eftersom bröllopet var förlagt på ett ställe 90min bilresa härifrån kan man tro att det blir svårt att hinna med träning. Men tvärtom. Det fanns en träningsanläggning där och med en tidig start så hanns det med både ett hårdare 15km pass på cykeln och ett simpass på 1000m.

Dan efter var väl kanske inte kroppen jättepigg. Så det fick bli veckans enda vilodag. I stället startade det om i dag. Måndag och det var dags för löpning. Jag började jogga och senan kändes riktigt bra. Hela vägen fram till 13'30''. Då började det ömma lite i foten. Men det släppte efter en minut ungefär. Så jag körde på.

När jag passerat 4km började det nästan kännas som gamla goda dagar, Steget är fortfarande dåligt och jag vågar inte riktigt komma upp på tår. Men att ta steget upp till 4 och 4.5km känns ändå riktigt bra. Och det utan att ha mera ont än tidigare.
Nu ska det bli intressant att se hur senan svarar på den här höjningen i morgon bitti. Jag har inte haft någon stelhet senaste veckorna. Så jag får hoppas att den håller sig borta nu också.

Inga kommentarer: