onsdag, augusti 20, 2008

Mellanläge

Igår var det cykelpass egentligen. Men efter att ha missat styrkan i måndags då det i stället blev 92-års kalas. Så tänkte jag att jag skulle köra dubbelt. Inget konstigt med det. Och ingen chock för kroppen.

Väl uppe på cykeln började jag trampa iväg. Men det gick knappt. Kroppen var helt slut. Och efter bara några minuter kände jag mig allmänt svimfärdig. Envis som jag är cyklade jag vidare och det blev i alla fall 15km. Och även styrkan efter det.

I morse kl 05.00 när jag steg upp var näsan lite täppt. Och halsen ömmade lite. Det blev bättre på förmiddagen, men sämre framåt hemfärd igen.

Men skorna åkte på och gången blev jogg. Men kroppen ville inte vara med idag heller så efter bara några minuter vände jag och joggade hem igen. Senan kändes inte alls lika bra som senast, men det är förståligt om jag nu har någon infektion i kroppen.

Får se hur det känns i morgon. Kanske blir det en vilodag. Är inte direkt oväntat att jag blir sjuk. Brukar alltid bli det när jag kommer tillbaka till jobbet efter ledighet. Alla barnens baciller som flyger till höger och vänster. Tar ett tag innan man blir imun. Förhoppningsvis håller det inte i sig speciellt länge.

Inga kommentarer: